Log in om uw saldo te kunnen zien. Doet u nog niet mee aan ons spaarprogramma? Lees Hieronder meer.
Toen chef-kok en eigenaar Michiel Deenik ruim 23 jaar geleden startte met restaurant Visaandeschelde, gold dit tevens als het startschot voor een succesvolle reis naar de culinaire top. Inmiddels is Deenik, net als het restaurant, uitgegroeid tot een begrip in Amsterdam. Naast koken, is reizen een passie van de chef. Twee liefdes die hij in 2019 combineerde tot The Traveller, een kleurrijk restaurant met een smeltkroes van smaken. “Lavazza, de koffie ‘met een verhaal’, past daar perfect bij”, aldus de chef.
Deenik vloog de wereld rond en verzamelde intussen de meest spannende smaken uit een diversiteit aan keukens. Deenik vertelt: “Ik reis al bijna mijn hele leven en nam altijd van overal recepten mee. Uit Azië, Zuid-Amerika, Afrika… Het zijn vrolijke gebieden, met evendige markten, kleurrijke mensen en specerijen. Die smeltkroes aan smaken en culturen wilde ik graag overbrengen. Bijvoorbeeld in het interieur, waarin souvenirs een grote rol spelen, maar ook in de keuken.” Alle fysieke en mentale bagage is samengesmeed tot een groot, kleurrijk restaurant met wereldse gerechten, traditioneel maar met een moderne twist. The Traveller.
Een goede partner voor de koffie vond Deenik in Lavazza, waar hij al jaren ook voor z’n andere zaken mee samenwerkt. “Zij hebben ons echt heel goed geholpen met het opstarten, gaan net dat stapje verder. Daarnaast past het merk goed bij ons. Het is een kleurrijke koffie met prachtige verhalen. Een koffie komt, net als een gerecht, tot leven wanneer je er iets interessants over vertelt. Wij serveren nu bijvoorbeeld de koffie uit Colombia, de ¡Tierra! Colombia. Die wordt duurzaam geproduceerd, met oog voor het welzijn van de koffieboeren die zijn getroffen door het FARC-conflict. Dat spreekt gasten aan. Zo heeft elke koffie een eigen boeiend verhaal. Lavazza trekt alles uit de kast om het verhaal over te brengen: van bijpassend servies voor elke koffiesoort tot schotelkaartjes met achtergrondinformatie. Wellicht zullen we af en toe ook voor een andere koffie uit weer een ander land kiezen. Voor de variatie.”
Je kunt een hoop vertellen, mits er ook daad bij woord wordt gevoegd. In 2004 heeft Lavazza een non-profitorganisatie opgericht, de Lavazza Foundation. Inmiddels zijn er 31 projecten in 19 landen, verdeeld over dertigduizend koffietelers. Onder het motto: betere koffie, beter leven. Koffie is een natuurproduct. We willen niet alleen nemen, maar ook teruggeven.” Deenik: “Je moet aan tafel ook wat te vertellen hebben. Het verhaal erachter, over het land waar het vandaan komt, de exclusieve boon, de duurzaamheid. Uiteindelijk hebben we het liefst dat gasten een tweede kop bestellen. Koffiedrinken moet een beleving zijn!”
Wilt u meer informatie of een vrijblijvende offerte voor een koffieoplossing voor uw horecagelegenheid? Laat hieronder uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op.